Lipence

Z Gewiki

Lipence jsou z pohledu Gemini místo takřka posvátné,
jsou pro Gemini tím, čím jsou Orlovy pro český skauting.
Je to místo, kde se kladly základní kameny toho, jak dnes Gemini vypadá.
Genius Loci chaty v Lipencích způsobuje, že i dnes, když se tam vracíme,
napadají nás jen myšlenky jiskřivé a brilantní;
že problémy se najednou jeví jen jako výzvy a příležitosti.
Ach ty Lipence...

Poděkování[editovat | editovat zdroj]

Chata v Lipencích patří Víťovi, přesněji tedy rodině Růžičkových. To, že nás tam stále ještě pouštějí, po tom všem, co jsme tam:

• snědli,
  • rozbili,
  • umazali,
  • ošoupali,
  • protopili a
  • spotřebovali

jen podtrhuje výjimečnost jak místa, tak lidí, kterým patří.

Děkujeme!

Jak se tam dostanete[editovat | editovat zdroj]

Pro pěší[editovat | editovat zdroj]

Nejlepší je jet městským autobusem z nádraží Smíchov – z centra metrem na stanici nádraží Smíchov, vystoupit a vyjít schodištěm, které vede přímo ve směru jízdy, pak dále rovně po dalších schodech na stanoviště městských autobusů (směr Zbraslav ...). Na stanovišti je to poslední zastávka vlevo.

Do Lipenců jede autobus č. 241. V pátek odpoledne jezdí cca po čtvrthodině, později večer a v sobotu celý den jezdí každou půlhodinu.

V Lipencích vystoupíte na konečné na kraji vesnice - na mapce je to místo označené "bus Lipence" - to je nová konečná (šipka na mapce ukazuje k bývalé konečné, která má teď název "Škola Lipence"). Od zastávky jdete kousek kolem nově postavených domů odbočíte vlevo na silnici mezi pole (jmenuje se Oddechová a vede směrem na Kazín; podél silnice je nově vysázená švestková alej). Silnici pokračujete stále dál, za chvíli se vpravo objeví zahrádky (je tam stráň, která se svažuje od silnice dolů). Po levé straně je jedna větší a pak jedna menší zahrada s novostavbou, pak velká louka. Na jejím konci se silnice rozdvojuje – vlevo vede odbočka podél pole, rovně jde úzká silnička mezi chaty (na místě rozdvojení je zastávka autobusu). Asi třetí parcela vpravo od rozdvojení je naše zahrada (zelený plot s nízkou betonovou podezdívkou, č. 0379). Celá cesta od autobusu do chaty trvá 10 - 15 minut.

Nově zajíždí na křižovatku u chaty autobus č. 243. Vyjíždí z konečné autobusu 241 v Lipencích, zastávka se jmenuje Ke Kazínu a je na znamení. Autobus jezdí jen ve všední den každou půlhodinu, v sobotu a v neděli nejezdí.

Pro automobilisty[editovat | editovat zdroj]

Pojedete z Prahy po výpadovce na Strakonice. Postupně minete odbočku na Radotín (před mostem přes Berounku) a velkou křižovatku s Pražským okruhem (asi 1 km za předchozí). Další odbočka je na Lipence (pro kontrolu – pokud začne silnice stoupat, odbočku jste přejeli). Dojedete do Lipenců, projedete po silnici, která se tváří jako hlavní, skrz celou vesnici. Další popis viz cesta pro pěší. Parkovat je možné na kraji silnice proti zahradě nebo na prostranství u autobusové zastávky.

Z vlakové zastávky v Černošicích[editovat | editovat zdroj]

Vystoupíte na zastávce Černošice (trať Praha – Beroun). Od zastávky se jde po žluté značce po lávce přes Berounku a dále pořád po žluté proti proudu řeky směr Kazín. Asi po 15 – 20 minutách dorazíte na křižovatku mezi chatami, žlutá tam odbočuje doprava, vy půjdete doleva cestou mezi chatami. Asi po 5 minutách vlevo končí chaty a začíná pole, vpravo jsou pořád chaty. Po dalších cca 3 minutách chůze se dostanete pod naší chatu, je na stráni vpravo a musí se tam jít přes sousedy. Tam musíte zavolat – hlasem nebo telefonem a já vám přijdu dolů otevřít.